חשיבות הפרויקט בעיני המורים

 

  • "הפרויקט מהווה חוליה מקשרת בין הנוער החילוני לשורשי האמונה והמסורת באופן שאינו גורם להתנגדות מצד הנוער ,וזאת, לדעתי, משום שהמדריכים שמלמדים את הנושאים, אינם מבטאים  שיפוט, התנשאות  או ביטול האחר.  המדריכים  מקשיבים, מבטאים קבלה והבנה, ומקיימים דיאלוג אמיתי עם הנוער.    גם לי כמחנכת אין תחושה של קבוצה הבאה מתוך מניעים מיסיונריים.

  • "​הפרוייקט יוצר שיח אחר וברמה אחרת מאלה שמעבירים מורים מן המניין."

  • הפרוייקט יוצר מחוייבות בקרב התלמידים , הפרוייקט הופך את התוכן לרוונטי יותר עבור התלמידים"

  • עשרת הדברות, באופן שבו אתם מעבירים אותם, "מתיידדים" עם היהודי האפיקורס הכי גדול..בייחוד בשלב הזה של גיל ההתבגרות והכנת עבודת השורשים והחיבור למשפחה שלהם,הילדים זקוקים להכוונה בנוגע לערכים.  לימוד עשרת הדברות בצורה הייחודית הזאת מאפשר להם להתבונן פנימה ולהבין את גודל המחויבות שלהם והשליחות שיש בידם להפיץ את האור הגדול בדמות עשרת הדברות.   מי אם לא עשרת הדברות ראויים להילמד בבית ספר יהודי כערכי ליבה?"

  • "הפרויקט תורם מאד לחיזוק התנהגות חיובית בין תלמידים לבין עצמם, בין תלמידים למערכת החינוכית ובתוך המשפחה."

  •  "כחילונית אוהבת את השילוב עם התוכנית. הינכם מייצגים את הצד המתון המקבל והמקשיב.  זהו מודל המראה שניתן לגשר בין הדעות השונות.  יישר כח!"

 

ומה עוד?

79% מהמורים דיווחו כי יהיו מעוניינים בתכנית המשך בכיתה ח'.

59% מהמורים דיווחו כי יהיו מעוניינים להשתתף בבית מדרש למורים

 

מה חושבים עלינו בבתי הספר?

 

השפעת הפרויקט מבחינה התנהגותית על התלמידים

 

  • " בשליש האחרון של השנה ראית יותר את האפקט. היו הרבה תלמידים שהשתפר להם הביטחון העצמי שזה פועל יוצא של לא תחמוד, להיות שמח בחלקך. הייתה פחות אלימות מילולית. "                                                                                    

  • "בגלל שהילדים בכיתה שלי מגיעים מרקעים קשים של הורים בעייתיים - לא יכלו לקבל את הנושא של כיבוד ההורים שעושים להם עוול. הוסיפו להם עוד שעתיים בנושא הזה- מנחם המדריך התנדב להגיע לכיתה לשעתיים נוספות. ילדים אמרו במהלך הפרויקט וגם בסיומו ששינו את היחס להורים שלהם- תשעים אחוז מהתלמידים, ממש בהשפעה מיידית. הורים התקשרו אליי. דברים כמו להביא לאמא ואבא כוס מים, להתחשב בהם. היו הרבה תגובות אוהדות חמות ופתוחות"  

 

 

משוב חיובי גבוה על איכות המדריכים וההדרכה

 

  • "פרויקט איכותי .מדריכים טובים בעלי מוטיבציה ללמד את הנושא."

  • "נכחתי במפגש מאוד מרגש שגרם לילדים לבכות . המדריך נתן לכיתת חינוך מיוחד, כיתה לא קלה בכלל, לכתוב מכתבי תודה להורים והדינאמיקה הביאה אותם ממש לבכי... היינו מופתעים כשהביאו למדריכים מתנות במפגש האחרון"

  • "השיעור היה מעניין כי המדריך אופיר היה מדהים, התחבר לילדים, אינטראקטיבי, סיפורים, השתמש בסרטונים, חיבר לחיים היום- יום. אופן ההעברה חווייתי ולכן התחבר לילדים. הילדים השתתפו ומאוד אהבו את המדריך.

  • "המדריך שלנו היה מדהים, האישיות שלו מדהימה הוא העביר את הפעילויות בצורה חווייתית .הוא בא מאורגן ומסודר לכל המפגשים. הוא דיבר לילדים בגובה העיניים, הילדים שיתפו איתו פעולה. הוא היה מדריך מקצועי וסמכותי ומצד שני סימפטי ונעים גם לילדים וגם לנו"

  • "התגובות כלפי מנחם המדריך מאוד חמות וטובות, הוא הפך לחלק מהמשפחה, מהכיתה, מהר מאוד, משהו ברגישות שגרם לילדים לאהוב אותו ולהיפתח אליו... מדריך מקסים עם לב רחב, שמחה שיש אנשים כאלה במערכת ומחוץ לה"

  • " התכנית עשתה שינוי בקו החשיבה של התלמידים בתחום הערכים אני היום מאוד שקטה יודעת שיש לי שכבה שכל הבסיס של עשרת הדברות נמצא במקום יציב ומשמעותי אצל התלמידים ולא סתם ציור של שתי לוחות הברית ועשרת הדברות."    

  • "הרבה פעמים עלה הנושא של הקנאה וחוסר הפרגון והרבה פעמים שניהלתי דיון בכיתה או בקבוצות על הנושאים הללו דיברנו על נושאים שהעלנו בשיעור של עשרת הדברות כמו אסור לקנא. זה הפך להיות שפה משותפת לי ולתלמידים"

 

הערכת הפרויקט כמחולל שינוי תפיסתי- ערכי בקרב התלמידים 

 

כחלק מתהליך בקרת האיכות, שנערך ע"י חברת "בסיס להערכה" עלו הממצאים הבאים מצד צוותי החינוך המלווים את הפרוייקט:

 

על מנת להרחיב את השפעת הפרויקט מעבר לסדנאות עצמם אנו מציעים לבתי הספר אתר מיוחד למורים ובו מאגר של שעות חינוך  וסרטונים לכל דיבר, ניוזלטר מסכם לאחר כל סדנא, בית מדרש למורים, יצירה של מרחב בית ספרי ועוד..

צוותי החינוך –מנהלים, רכזים ומחנכים- הינם שותפינו להצלחת והעמקת הפרויקט בבית הספר.